Båtbørsens Internett utgave - Kjøp - Salg - Bytte - Utleie - annonser av brukte og nye båter- Maritimt diskusjonsspalte
Båtbørsen er et internett magasin for kjøp og salg av båter og annet maritimt utstyr. I dette magasinet finner du reportasjer,diskusjonsforum, Båtkroken og Seilloftet.

Spalter

 
Stein Tømmeraas
 
03.08.2010
 
Båtkroken

« TILBAKE

Tregt å montere Mercruiser drev etter motorbytte.

Havarerte motoren i ferien og måtte slepes hjem. Havariet besto av vann i motoroljen som følge av gjennomrustet sylinderløp på sylinder 1. Skaden var et lite hull som var rustet så langt ned i sylinderen at det var under stempelfjæren og motoren gikk derfor helt greitt, men oljen ble hvit umiddelbart samme hvor mange ganger jeg skiftet oljen. Trodde vannet skyldes defekt toppakning og denne ble først forsøkt skiftet uten hell. Har fått tak i en brukt motor som skal være overhalt og denne har jeg satt inn i båten. Problemet nå er at drevet ikke går å montere uten at jeg bruker mye kraft for å få det inn. Er det dimensjonsforskjell på de forskjellige Mercruisermotorene eller hva kan dette skyldes?

Mercruisers innfesting av motor betinger en oppretting mot gjennomføringen. Til dette benytter man en ”dor”, i prinnsippet en aksling lik den man har på drevet. Med denne som tolk retter man motoren i høyde og sideled slik at doren (alignement tool) glir lett gjennom lageret og inn i drivplaten (engine coupling) på svinghulet. Denne opprettingen kan for øvrig også være nødvendig etter noen år når motoren har satt seg på motorlabbene.

Kategorier

Sponset lenke

Din annonse her?
Her kan du annonsere
under disse sidene
Prøv idag
http://www.batborsen.no/rekl/

Dublin ( United States )

Clear

clear sky

18 'C

Wind : 2,15 S

Humidity : 87 %