Båtbørsens Internett utgave - Kjøp - Salg - Bytte - Utleie - annonser av brukte og nye båter- Maritimt diskusjonsspalte
Båtbørsen er et internett magasin for kjøp og salg av båter og annet maritimt utstyr. I dette magasinet finner du reportasjer,diskusjonsforum, Båtkroken og Seilloftet.
//

Kjøpsvillkår og abonements vilkår Digitale produkter

Vi forbeholder oss retten til å annullere ordrer fra personer som oppgir feilaktige personopplysninger og/eller har betalingsanmerkninger og reserverer oss for eventuelle prisfeil som kan finnes på hjemmesiden. 

Denne tjenesten er en prognose for vær og det er ikke alltid at den stemmer med virkligheten. Vær derfor kritisk og følg værforholdene der du er.

For english - after the norwegian tekst

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger er Forlaget Båtbørsen AS, kontakt e-post: redak@batborsen.no, organisasjonsnummer 967262765, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Kjøperen godtar også Strex sine betingelser for kjøp av tjenester gjennom som er vår leverandør av mobile betaling. Kjøperen godtar også alle betingelser fra selger sine leverandører av betalingsløsninger.

6. Levering

Varen betegnes som levert i det kjøper for tilgang til tjenesten kjøper har bestilt.

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett

Når du kjøper tilgang til digitale tjeneste eller en nedlastbar fil får du tilgang til tjenesten/filen umiddelbart.Du samtykker til at leveringen påbegynnes umiddelbart og at du derfor ikke har angrerett på kjøpet, jf. angrerettlovens § 22 bokstav n.Du kan si opp abonnementet ditt når du selv ønsker, men husk at abonnementet ditt løper fram til en spesiell dato. Hvis du kjøpte et digital-abonnement den 1. oktober så har du forhåndsbetalt for hele oktober måned. Da avsluttes abonnementet ditt den 31. oktober 

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.
Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.
Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.
Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

Selger er ikke ansvarlig og har ikke noe erstatningsansvar for unnlatelse av eller forsinkelser i å oppfylle sine forpliktelser i henhold til disse Vilkårene, hvis dette skyldes forhold som ligger utenfor vår rimelige kontroll (som for eksempel arbeidstvister, force majeure, krig eller terroristaktivitet, feil eller mangler hos selgers leverandører, forsettlig skade, ulykker eller overholdelse av gjeldende lov eller offentlige pålegg). Selger vil tilstrebe å begrense konsekvensene av slike hendelser og oppfylle forpliktelsene som ikke er berørt.

10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Levering av digitalt innhold som ikke leveres på et fysisk medium, dersom leveringen er begynt med forbrukerens uttrykkelige samtykke og forbrukeren erkjenner at angreretten dermed går har ikke reklamasjons eller angrerett
Når du kjøper en digital tjeneste eller en nedlastbar fil får du tilgang til tjesten/filen umiddelbart.Du samtykker til at leveringen påbegynnes umiddelbart og at du derfor ikke har angrerett på kjøpet, jf. angrerettlovens § 22 bokstav n.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

14. Konfliktløsning 

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.


English

 

Purchase terms and subscription terms for our  weather service 

Be ware that the weather information must be used with causion and are only for guidence. The weather might be different in real life than forcasted here. Use at own risk. 

We reserve the right to cancel orders from people who provide incorrect personal information and/or have payment comments and reserve the right to any price errors that may be found on the website.

1. The agreement 

The agreement consists of these sales conditions, information provided in the ordering solution and any separately agreed terms. In the event of any conflict between the information, what is separately agreed between the parties takes precedence, as long as it does not conflict with mandatory legislation.The agreement will also be supplemented by relevant legal provisions that regulate the purchase of goods between traders and consumers. The orginal norwegian text takes president over the translated text.

2. The parties 

The seller is Forlaget Båtbørsen AS, contact email: redak@batborsen.no, organization number 967262765, and is hereinafter referred to as the seller/seller.The buyer is the consumer who makes the order, and is referred to in the following as the buyer/buyer.

3. Price

The stated price for the goods and services is the total price the buyer must pay. This price includes all taxes and additional costs. Additional costs that the seller has not informed about before the purchase shall not be borne by the buyer
.
4. Conclusion of the agreement

The agreement is binding for both parties when the buyer has sent his order to the seller.The agreement is nevertheless not binding if there has been a typing or typing error in the offer from the seller in the ordering solution in the online store or in the buyer's order, and the other party realized or should have realized that there was such an error.

5. Payment

The seller can demand payment for the item from the time it is sent from the seller to the buyer.The buyer also accepts Strex's conditions for purchasing services through our mobile payment provider, and the buyer also accepts all conditions from the seller's suppliers of payment solutions
.
6. Delivery
The goods are designated as delivered to the buyer for access to the service the buyer has ordered.

7. The risk for the goods

The risk for the goods passes to the buyer when he, or his representative, has had the goods delivered in accordance with point 6.
8. Right of withdrawal

When you buy access to a digital service or a downloadable file, you get access to the service/file immediately. You agree that the delivery begins immediately and that you therefore do not have the right to cancel the purchase, cf. section 22 letter n of the Right of Cancellation Act. You can cancel the subscription yours when you want, but remember that your subscription runs until a specific date. If you bought a digital subscription on 1 October, you have prepaid for the entire month of October. Your subscription will then end on 31 October .

9. Delay and non-delivery
The buyer's rights and deadline for reporting claims If the seller does not deliver the goods or delivers them late in accordance with the agreement between the parties, and this is not due to the buyer or circumstances on the buyer's side, the buyer may, according to the rules in Chapter 5 of the Consumer Purchase Act, withhold the purchase price, demand performance, cancel the agreement and /or demand compensation from the seller.In the case of claims for default powers, the notification should be in writing (for example e-mail) for reasons of evidence.
Fulfillment.

The buyer can maintain the purchase and demand fulfillment from the seller. However, the buyer cannot demand fulfillment if there is an obstacle that the seller cannot overcome, or if fulfillment will cause such a great inconvenience or cost to the seller that it is significantly out of proportion to the buyer's interest in the seller fulfilling. Should the difficulties disappear within a reasonable time, the buyer can still demand fulfillment.The buyer loses his right to demand fulfillment if he or she waits an unreasonably long time to make the claim.

Withdrawal

If the seller does not deliver the goods at the time of delivery, the buyer must call on the seller to deliver within a reasonable additional deadline for fulfillment. If the seller does not deliver the goods within the additional deadline, the buyer can cancel the purchase.However, the buyer can cancel the purchase immediately if the seller refuses to deliver the item. The same applies if delivery at the agreed time was decisive for the conclusion of the agreement, or if the buyer has notified the seller that the time of delivery is decisive.If the thing is delivered after the additional deadline the consumer has set or after the time of delivery which was decisive for the conclusion of the agreement, a claim for cancellation must be made within a reasonable time after the buyer became aware of the delivery.

Compensation

The buyer can claim compensation for a slight loss as a result of the delay. However, this does not apply if the seller proves that the delay is due to an obstacle beyond the seller's control that could not reasonably have been taken into account at the time of the agreement, avoided, or overcome the consequences of.

The Seller is not responsible and has no liability for any failure or delay in fulfilling its obligations under these Terms, if this is due to circumstances beyond our reasonable control (such as labor disputes, force majeure, war or terrorist activity, errors or deficiencies with the seller's suppliers, intentional damage, accidents or compliance with applicable law or public orders). The seller will endeavor to limit the consequences of such events and fulfill the obligations that are not affected.

10. Defects in the goods
The buyer's rights and deadline for complaints
Delivery of digital content that is not delivered on a physical medium, if the delivery has begun with the consumer's express consent and the consumer acknowledges that the right of withdrawal thus expires, does not have a right of complaint or withdrawalWhen you buy a digital service or a downloadable file, you get access to the test/file immediately .You agree that the delivery will begin immediately and that you therefore have no right of withdrawal from the purchase, cf. the Right of Withdrawal Act § 22 letter n.

11. The seller's rights in the event of the buyer's default

If the buyer does not pay or fulfill the other obligations under the agreement or the law, and this is not due to the seller or circumstances on the seller's side, the seller may, in accordance with the rules in the Consumer Purchase Act, chapter 9, depending on the circumstances, withhold the goods, demand fulfillment of the agreement, demand the agreement be canceled as well as claim compensation from the buyer. The seller will also be able, depending on the circumstances, to demand interest for late payment, debt collection fees and a reasonable fee for uncollected goods.

Fulfillment 

The seller can maintain the purchase and demand that the buyer pays the purchase price. If the goods have not been delivered, the seller loses his right if he waits an unreasonably long time to make the claim.

Elevation
The seller can terminate the agreement if there is a significant payment default or other significant default on the part of the buyer. The seller cannot withdraw if the entire purchase price has been paid. If the seller sets a reasonable additional deadline for fulfillment and the buyer does not pay within this deadline, the seller can cancel the purchase.Interest in case of late payment/collection feeIf the buyer does not pay the purchase price in accordance with the agreement, the seller can claim interest on the purchase price according to the Late Interest Act. In the event of non-payment, the claim may, after prior notice, be sent to the Buyer, who may then be held liable for fees in accordance with the Debt Collection Act.
Fee for uncollected, non-prepaid goods
If the buyer fails to collect unpaid goods, the seller can charge the buyer a fee. The fee shall at most cover the seller's actual outlay for delivering the goods to the buyer. Such a fee cannot be charged to buyers under the age of 18.

12. Guarantee

 A guarantee given by the seller or the manufacturer gives the buyer rights in addition to those the buyer already has under non-derogable legislation. A guarantee thus implies no restrictions on the buyer's right to complaint and claims in the event of delay or defects according to points 9 and 10.

13. Personal information

The controller for collected personal data is the seller. Unless the buyer agrees to something else, the seller, in line with the Personal Data Act, can only obtain and store the personal data that is necessary for the seller to be able to carry out the obligations under the agreement. The buyer's personal data will only be disclosed to others if it is necessary for the seller to complete the agreement with the buyer, or in statutory cases.

14. Conflict 

resolution Complaints must be addressed to the seller within a reasonable time, cf. points 9 and 10. The parties must try to resolve any disputes amicably. If this is not successful, the buyer can contact the Consumer Council for mediation. The Consumer Council is available on phone 23 400 500 or www.forbrukerradet.no.

The norwegian tekst takes presidens over any translated teksts.

Sponset lenke

Din annonse her?
Her kan du annonsere
under disse sidene
Prøv idag
http://www.batborsen.no/rekl/

Dublin ( United States )

Clear

clear sky

19 'C

Wind : 5,66 S

Humidity : 70 %